Persoonlijke Begeleiding

Onderaan deze pagina kan je een meditatie beluisteren

Persoonlijke Coaching

Persoonlijke begeleiding kan online plaatsvinden, of in mijn praktijkruimte in Haarlem (met inachtneming van Covid-19 voorschriften)

Individuele begeleiding is maatwerk, we kijken samen naar jouw specifieke situatie. 20 jaar praktijkervaring als erkend natuurgeneeskundig therapeut heeft geleid tot een eigen, unieke manier van werken. Op verschillende manieren krijg je tools, oefeningen en inzichten aangereikt, wat leidt tot kracht, rust en helderheid. Bovendien wordt je systeem ontladen van stress.

Je krijgt geleide meditaties mee naar huis ter ondersteuning, zodat je zelf aan de slag kan gaan. Jouw inzet en intentie is bepalend voor het resultaat.

Covid-19 voorschriften

Vanuit mijn beroepsorganisatie BATC zijn bepaalde voorschriften opgesteld voor uw en mijn veiligheid. Voor een afspraak in de praktijk dient u met deze voorwaarden akkoord te gaan.

  • Ik plan mijn afspraken zo, dat u in principe niet in de wachtruimte hoeft plaats te nemen. Mocht dit toch het geval zijn dan is deze ruim genoeg om anderhalve meter afstand te houden tot eventuele anderen. Kom daarom op tijd, maar niet te vroeg.
  • Kom zoveel mogelijk alleen. Als uw partner meekomt, dan gelieve buiten te wachten, dus niet in de wachtruimte. Een van beide ouders kan uiteraard met hun kind (tot 16 jaar) meekomen.
  • Neem zo min mogelijk spullen mee en stop uw spullen die noodzakelijk zijn in uw tas of jaszak.
  • U wordt bij binnenkomst in het pand gevraagd uw handen met desinfecterende vloeistof te reinigen.
  • Na iedere cliënt worden contactpunten zoals de deurklinken schoongemaakt. Raakt u zo min mogelijk aan in de praktijk.
  • Het gesprek tussen ons vindt plaats op 1,5 meter afstand.
  • Voor zover noodzakelijk en mogelijk geef ik instructies en oefeningen op minimaal 1,5 meter afstand en wordt fysiek contact tot een minimum beperkt.
  • Indien u het toch niet prettig vindt om langs te komen, dan is een telefonisch- of video-consult ook mogelijk.
  • Blijf thuis indien u of een van uw gezinsleden symptomen hebben van verkoudheid, koorts, benauwdheid, of griepachtige verschijnselen. U kunt uw afspraak kosteloos annuleren, of omzetten in een video-consult. Ook als u in aanraking bent geweest met iemand die besmet is (geweest) met Covid-19 dient het consult op afstand plaats te vinden.
  • Indien u tot een risicogroep behoort, of werkzaam bent in een risico-omgeving (zoals zorgverlener) dient het consult op afstand plaats te vinden.

Tarief

€95,- per consult (door sommige zorgverzekeraars vergoed)

Het aantal consulten is in overleg, en afhankelijk van je situatie en behoefte (gemiddeld ongeveer 5 consulten)

 

Erkende Beroepsvereniging

Ik ben als erkend natuurgeneeskundig therapeut sinds 2002 aangesloten bij beroepsvereniging BATC

BATC beroepsregistratie nr : BR-0295

AGB zorgverleners code : 90/032036 (zie Vektis website voor database zorgverleners)

 

Geleide Meditatie Luisteren

Hieronder kan je een geleide basis-meditatie beluisteren, om te ervaren of dit bij je past. Neem hiervoor wel even onderstaande tips ter harte!

Tips voor Meditatie

Prettige plek

Heel eenvoudig: ga op een plek zitten waar je je prettig voelt, en genoeg privacy hebt.

Rustig moment

Kies een rustig moment uit. Voor de één is de ochtend een ideaal moment, voor de ander de middag of avond. Ontdek voor jezelf wat het beste werkt, zowel praktisch als gevoelsmatig.

Om je te kunnen overgeven aan een meditatie, wil je er zeker van zijn dat je niet gestoord gaat worden. Laat je telefoon in een andere kamer achter, geluid uit, en zorg ervoor dat niemand je kamer binnenkomt.

Fysieke houding

Het belangrijkste is dat je ontspannen zit, bijvoorbeeld op een stoel of bank. Indien mogelijk met rechte rug, en niet te ver naar achteren leunend.

Mentale houding

De mind-set waarmee je gaat mediteren bepaalt het vertrekpunt, en heeft vaak meer invloed dan de meditatie zelf. Als je gaat zitten met een gevoel van haast, verwachtingen of ‘moeten’, dan is het vrij lastig om de meditatie haar werk te laten doen.

Een veel beter uitgangspunt is een open-mind en open-heart. Alles mag er zijn, ook je gedachten.  Zonder oordeel, zonder mening, zonder verwachtingen, zonder je best te doen.

 Basis Meditatie